Asiakkaiden kokemuksia

Personal Training -asiakkaiden kokemuksia

“Olin käynyt jo jonkin aikaa salilla ja lenkillä, kun päätin ottaa ulkopuolisen konsultin katsomaan tekemisieni perään. Päätin ottaa kolmen kuukauden starttipaketin.
Perehdyttyään perusteellisesti harjoitteluuni sekä sen hetkiseen kuntooni, Anne teki minulle räätälöidyn ohjelman, jonka avulla pääsin muutamassa kuukaudessa selkeästi parempiin tuloksiin, kuin olin siihen saakka omalla “ohjelmallani” päässyt. Annen laatima ohjelma oli kokonaisvaltainen ja juuri minulle sopiva. MajorPowerin Pt-palvelut toivat treenaamiseen mielekkyyttä ja opin tekemään liikkeet oikein, juuri minulle optimikuormituksella. Ohjelman avulla pääsin eroon mm. liian raskaiden vastuksien käytöstä aiheutuvista lihas- ja selkäkrampeista. Sain hyvän sykäyksen treenaamiseen Personal Trainerin opastuksella ja siitä on tullut nyt elämäntapa. Suosittelen!”
Jukka, 44v.

“Takana on lähes 20 tuntia PT-valmennusta Annen kanssa. Tunteihin on sisältynyt paljon hikeä – ja kyyneleitäkin. Henkisen valmennuksen tunneilla olemme sukeltaneet menneisyyteeni – josta on selvinnyt monia nykyiseen minäkuvaan vaikuttavia asioita. Sieltäkin, kuten koko valmennuksesta, olen saanut eväitä ja työkaluja parempaan itsetuntemukseen. Neuvoja ja ohjeita on kertynyt roppakaupalla ja olen ottanut niistä paljon itselle sopivaa osaksi jokaista päivääni – niin syömiseen kuin liikkumiseen; jaksotukseen ja monipuoliseen harjoitteluun. Annen tekemät kotiohjelmat ovat olleet loistava apu!”
Virpi, 44 vuotta

Teimme Annen kanssa töitä yhdessä PT-valmennuksen merkeissä parin kuukauden ajan. Kuntokartoituksen lisäksi pidimme mm. ruokapäiväkirjaa, jonka pohjalta sain vinkkejä siihen kuinka syödä terveellisemmin ilman että minun täytyy luopua kaikesta herkullisesta. Operoidut jalkani toivat oman haasteensa harjoittelulle yrittäessämme Annen ohjaamana löytää minulle sopivaa lajia tai treeniohjelmaa, joka paitsi soveltuisi minulle fyysiset rajoitteeni huomioonottaen olisi myös sellainen, jota oikeasti tykkäisin tehdä. Kokeilimme useita eri lajeja ja saliohjelmankin Anne minulle laati, mutta yksi oli lopulta yli muiden – sauvakävely! Olin aluksi aika ennakkoluuloinen lajia kohtaan, mutta turhien ennakkoasenteideni yli yhdessä päästyämme ihastuin siihen ja olen käynyt siitä lähtien säännöllisesti sauvakävelemässä. Koen sen samaan aikaan sekä mukavaksi tavaksi liikkua ja olla luonnossa että tehokkaaksi keinoksi pitää kuntoani yllä ilman että paikat tulevat kipeäksi!

Yleisesti ottaen tänä päivänä liikun paljon enemmän ja syön terveellisemmin. Osaan jo aika hyvin kuunnella mitä kehoni minulle kertoo ja yrittää sitten elää sen mukaan, niin liikkumisessa, syömisessä kuin levossakin. Tässä Annen apu ja valmennus on ollut merkityksellisellä paikalla elämässäni.
Tero 39v.

Pt-valmennus
Aloitin personal trainerilla helmikuussa 2013, jolloin otin ensin TehoStartti-paketin, johon sisältyy kymmenen käyntikertaa. Halusin pudottaa painoa, kohottaa kuntoa ja oppia syömään terveellisemmin. Kunto oli huono ja minulla oli selkäkipua sekä sokeriarvot koholla. Olin itse yrittänyt laihtua useamman kerran mutta en ollut saanut tuloksia. Tarvitsin jonkun, joka auttaisi minua jatkamaan huonoinakin päivinä terveellisiä elämäntapoja ja säännöllistä liikuntaa.
Anne teki ensin minulle venyttelyohjelman, joka on ollut todella tärkeä erityisesti selkä- hartiakipuihin, sekä kuntosaliohjelman. Muita tärkeiä ohjelmia ovat: keppijumppa-, fitball- ja kahvakuulaohjelma. Huonon tasapainoni vuoksi Anne teki minulle myös ohjelman tasapainoharjjoitteluun.
Kävimme yhdessä treenaamassa kuntosalilla ja sain todella hyvää ohjausta kuntosalitreenaukseen. Sen vuoksi olen jaksanut jatkaa kuntosalitreenausta kuukaudesta toiseen säännöllisesti. Lisäksi olemme tehneet treeniä mm. sauvakävellen, uiden, vesijuosten ja meloen.
Halusin jatkaa vielä TehoStartti-paketin jällkeenkin, jonka jälkeen otin vielä lisäkertoja.
Itse opin pitämään uusina lajeina erityisesti sauvakävelystä ja uimisesta Olin uinut nuorempana, mutta se harrastus oli jäänyt ja nyt sain taas aloittaa sen uudestaan. Se on nyt tuntunut ihan omalta lajilta, josta todella pidän. Käyn viikottain uimassa useamman kerran kuntosalin yhteydessä.
Kesällä tuli vähän taukoa treeneistä ja tuli herkuteltua, hyvistä aikeista huolimatta. Olen iloinen, että meillä oli kesän jälkeen Annen kanssa taas tapaaminen ja sain otettua itseäni ”niskasta kiinni”. Sitä kautta pääsin taas jatkamaan säännöllistä liikuntaa. En tiedä miten olisin pystynyt jatkamaan terveellisiä elämäntapoja tauon jälkeen ilman Annea. Iso kiitos siitä!
Tärkeä osa pt-valmennusta on ollut myös ravinto-ohjaus ja mental training. Nykyään on helpompaa tehdä terveellisiä valintoja. Haluan että tämä on elämäntapa eikä ainoastaan vain hetkellinen ”laihdutuskuuri”. Sokerin pois jättäminen on ollut iso haaste ja kamppailen edelleen sen kanssa ajoittain, mutta terveellisestä syömisestä tulee myös virkeämpi ja parempi mieli ja jaksan paremmin.
Mental training on myös ollut todella huippua. Anne on todella luova ja olen löytänyt itsestäni uusia asioita ja olen voinut ”peilata” omia ajatuksiani ja miettiä, että pitävätkö ne todella paikkansa (mm. syömiseen, treenaamisen ja moneen muuhun asiaan liittyen).
Olen huomannut, että pt-valmennus on myös hauskaa eikä pelkkää puurtamista. Anne on niin huumorintajuinen ja hauska, mutta samalla myös tiukka, että tavoitteisiin päästään. Olen oikeasti tykännyt tästä valmennuksesta ja odotan aina yhteisiä tapaamisiamme.
Kaiken kaikkiaan olemme tavanneet nyt 50 kertaa reilun puolen vuoden aikana. Alussa tapasimme kaksi kertaa viikossa, jonka jälkeen tapasimme kerran viikossa ja kesällä oli usean viikon tauko.
Myös mieheni on samalla halunnut aloittaa terveelliset elämäntavat. Hän jätti karkit ja muut herkut pois ja aloiti kuntosalin ja lenkkeilyn Hän sanoi, että on laihtunut mun treneriltä saatujen vinkkien ansioista.
Kiitos Anne!
Riitta 34v.

PERSONAL TRAINING -KOKEMUKSENI
Minulla oli mahdollisuus olla Annen Personal Training -asiakkaana muutamia kuukausia. Heti kuntotestien ja ensimmäisen sauvakävelyn jälkeen tiesin, että tarvitsin tsempparin kuntoiluni tueksi.
Oma tilanteeni oli hieman erikoinen ja haastava monin tavoin Personal Trainerille. Ensin piti käydä ostamassa lenkkarit, jotta päästiin liikkumaan! Halusin sellaisen harjoitteluohjelman, jota voisin tehdä missä ja milloin vain, koska minulla ei ollut mahdollisuutta käydä kuntosalilla työtilanteeni vuoksi. Itse kuvittelin olevani suhteellisen hyvässä kunnossa ikäisekseni. Urheiluharrastukseni olivat kuitenkin rajoittuneet kävelylenkkeihin uintiin ja vesijuoksuun. UKK-kävelytesti meni mielestäni suhteellisen hyvin. Lihaskuntotesti kuitenkin palautti minut maan pinnalle.
Alussa tapaamisia oli tiheämmin, koska Anne oli ajatellut mahdollisimman tarkkaan lajeja, jotka sopisivat minulle. Kävimme kaikki kotitreeniohjelmat läpi yhdessä. Anne näytti hyvin liikkeet, joita yritin toistaa perässä. Kaikki liikkeet tuntuivat kuitenkin ensimmäisellä kerralla hartioissa enkä saanut nostettua käsiä tarpeeksi korkealle liikerajoitteen vuoksi. Anne suositteli osteopaatin luona käymistä ja hierontaa ja kävin myös työterveysfysioterapeutilla. Anne kertasi ja auttoi aina, jos oli kysyttävää, tai olin unohtanut, miten liike tehdään oikein. Hengitykseen Anne myös jaksoi kiinnittää huomiota jatkuvasti.
Halusin vaikuttaa harjoituskalenterin muokkaamiseen siten, että se soveltuisi mahdollisimman hyvin omaan aikatauluuni. Halusin myös keskittyä erityisesti ylävartaloon, koska niska-hartiaseutu oli ollut jumissa. Samoin toiveena on saada ”omppuvatsa” pois ja lisätä lihaskestävyyttä sekä löytää syvät vatsalihakset. Anne otti hyvin huomioon asiakaslähtöisyyden.
Anne tutustutti minut myös uusiin lajeihin. Gymstickillä tuntui olevan rajattomat mahdollisuudet. Sain kaikista ohjelmista lisämateriaalia kuvineen, jos haluan vaihdella ja muunnella ohjelmia. Vastuskuminauhaohjelma oli todella tehokas ja uusi tuttavuus, sen voi mukavasti sujauttaa laukkuunkin. Itselläni oli käsipainot, fitball, kävelysauvat sekä jumppakeppi kotona, mutta niihin tarttuminen oli ollut todella työlästä. Harjoittelukalenteri auttaa minua huomattavasti urheiluharrastuksen lisäämisessä, kun saan hyvällä omallatunnolla pitää myös lepopäivät!
Ravinto-osuuteen tein ruokapäiväkirjaa. Samoin huomasin, kuinka tärkeä osuus oli välipaloilla. Tavoitteena on saada verensokeri laskemaan. Ravinto-osuudessa tuli hyvin paljon tietoa, joka vaati sulattelua. Kehonkoostumus- ja verenpainemittaukset säännöllisesti olivat mielenkiintoinen lisä. Oli järkyttävää huomata oman rasvaprosentin suuruus. Sydämen ikä oli kuitenkin hyvä!
Näin jälkeenpäin olen itsekin hämmästynyt oman ajatusmaailmani muuttumisesta näinkin lyhyessä ajassa. Kuinka suuri merkitys ruokailutottumuksilla voi olla. Proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat tulivat tutuiksi. Harjoitusohjelmat laadittiin ammattitaitoisesti niin, että niihin on otettu vain kuudesta kahdeksaan liikettä, jotka jaksaa itsenäisesti tehdä yksinkin kotona. Venyttelyiden ihmeelliseen maailmaan olen myös päässyt sisälle Annen kerratessa ja muistuttaessa yhä uudelleen venytysten tehokkuudesta ja tarpeellisuudesta.
Annen innostuneisuus, jatkuva kannustus sekä positiivinen asenne auttoivat itseäni jaksamaan ja ennen kaikkea innostumaan liikunnasta ja oikeanlaisen ravinnon tärkeydestä uudelleen. Alkutilanteen huomioiminen sekä ammattitaitoinen ote (tiedot ja taidot) antoivat asiakkaalle tunteen, että ollaan hyvissä käsissä. Pakettiin, joka oli kyllä tiivis, saatiin hyvin sopimaan niin ravinto, fyysinen ja henkinen hyvinvointi kuin uusien ja tuttujen lajien läpikäyminen liike liikkeeltä. Kolme kuukautta oli liian lyhyt aika, mutta työtilanteeni vuoksi en pystynyt pidempään valmennukseen. Minustahan se on kuitenkin kiinni, miten hyvin huolehdin itsestäni jatkossa. Voin lämpimästi suositella Annea Personal Traineriksi, ja uskon että hän saa muutkin kiinnostumaan omasta hyvinvoinnista.
Heidi, 45v

Personal Training -ryhmävalmennus kesti noin puoli vuotta (16 tapaamiskertaa). Meitä oli viisi naista. Sisältönä oli mm. tutustumista erilaisiin lajeihin (vesijuoksu, keppijumppa, kuntosali, hiihto, Asahi, venyttelyt). Ravintotietoudessa ja henkisen valmennuksen puolella keskusteltiin liikakiloista, niiden synnystä, painon pudottamisesta, tavoitteista, säännöllisestä ateriarytmistä, annoskoosta, liikunnan merkityksestä, työhyvinvoinnista ja itselle sopivista lajeista.
Olen onnistunut pudottamaan noin 13kg. Kaiken kaikkiaan fyysinen jaksaminen on aivan toista luokkaa tänä päivänä ja muutenkin olo on parempi. Kolesteroliarvot ovat lähteneet laskuun ja sokeriarvot ovat kohdallaan. Myös mieheni onnistui tiputtamaan siinä ohessa viitisen kiloa. Palkitsevaa on myös vaatekoon pienentyminen. Olen kyllä tosi tyytyväinen itseeni, että olen vihdoin onnistunut pudottamaan painoa. Monta kertaa olen kyllä elämäni varrella yrittänyt ja onnistunutkin, mutta kilot ovat tulleet korkojen kera takaisin. Nyt uskon, että tämän elämäntapamuutoksen jälkeen kilot pysyvät poissa. Matka jatkuu vielä ja tavoitteestani -20 kg uupuu vielä vähän.
Seija 59v.

Hyvin toiminut yhteistyö Anne Majurin johtaman MajorPower -yrityksen kanssa on jatkunut useita vuosia Helsingin Ladun kanssa. Olemme yhdessä toteuttaneet erilaisia tapahtumia, joissa Annen ammattitaidolle on ollut kysyntää. Erinomaista palautetta saaneet painonhallintakurssit, joita on järjestetty parin vuoden ajan, on toteutettu KKI-hankkeen tukemana, Helsingin Ladun organisoimana ja Annen toteuttamana Maunulan majan luonnonkauniissa ympäristössä. Annen monipuolinen työkokemus ja koulutustausta pedagogisine taitoineen on mahdollistanut myös erilaisten projektien järjestämisen lukuisille latulaisille ja muille helsinkiläisille. Sujuvuus, joustavuus, luotettavuus ja laadullisuus ovat olleet avainasioita toiminnassamme, jota on helppo suositella myös muille. Uudet suunnitelmat ja tulevat kurssit pitävät jatkossakin yhteistyömme tiiviinä.

Tarja Vartiainen
Toiminnanjohtaja
Helsingin Latu

Helsingin Ladun Jäsenlehti 1/2013

Painonhallintakurssi yhteistyössä Helsingin Latu ja KKI.

Painonhallintakurssilta kokemuksia:

Hain Helsingin Ladun painonhallintakurssille jo keväällä 2013, mutta tilaa oli vasta syksyllä. Onneksi niinkin pian. Minua viehätti kovasti ajatus kokoontumisista tunnelmallisella Maunulan majalla, jonne kotoani on sopiva kävelymatka.
Aloitin elämäntapamuutoksen kurssin ensimmäisestä tapaamisesta. Kehonkoostumusmittaus antoi huonot rasva-arvolukemat, mutta päätin, ettei hätääntyminen auta. Aloitin ohjaajan, Anne Majurin suosituksesta kirjata syömiseni ja liikkumiseni vihkoon. Tein sitä useamman viikon. Tutkin ruokapakkausten energia- ja ravintoainetaulukoita, kirjasin niitäkin ylös, jotta ne painuisivat paremmin muistiin. Lainasin myös asialliselta vaikuttavia painonhallintaoppaita kirjastosta. Olihan minulla toki ennestäänkin monenlaista tietoa aiheesta, myös laihtumiskokemuksia, mutta en ollut aikaisemmin osallistunut mihinkään ryhmään. Sain säännöllisten tapaamisten ja ryhmäläisten seuran lisäksi voimaa mm. ohjaajan ajatuksesta kamppailla mielihalujen ”orjuutta” vastaan eli motivoin itseäni esimerkiksi kaupassa sanoilla ”käyn vapaustaistelua makeisorjuudesta”  On ollut mukava löytää sisältään ominaisuus nimeltä ’itsehillintä’.
Koska painonhallinnassa auttaa (ohjaajan sanoin) ei liha- vaan liikuntapiirakka, tutustuimme käytännössä vesijuoksuun, sauvakävelyyn, keppijumppaan ja asahiin. Näistä kahta ensimmäistä pyrin jatkamaan. Sain uusia vinkkejä tekniikkaan.
Toivoin painoni laskevan terveellisesti puoli kiloa viikossa, mutta kiloja on karissut nopeammin. Proteiinin merkitys painonpudotuksessa lihasmassaa ajatellen on tärkeä muistaa. Rasva-arvoissa on tapahtunut muutosta parempaan. Ruokailurytmini on myös parantunut, koitan muistaa välipalat. Syön päivittäin reilusti vihanneksia. Koen, että sen ansiosta minulla on entistä raikkaampi olo. Tästä on hyvä jatkaa.
Laura 44v.

  • MajorPower / Anne Majuri
    PL 412, 00101 Helsinki
    040 - 554 3281

  • Suomen Yrittäjät jäsenyritys